شرکت بازرگانی نیلویی

نیاز به راهنمایی دارید؟

انواع پمپ های مورد استفاده در صنعت داروسازی

انواع پمپ های مورداستفاده در داروسازی

صنعت داروسازی در حال گسترش است، به این معنی که ابزار و فناوری مورداستفاده در صنعت نیز باید همین کار را انجام دهد. یکی از راه‌های همگام سازی شرکت‌های داروسازی با زمان‌ در حال تغییر، اطمینان از اینکه تجهیزات پردازش آنها همچنان به تولید کارآمد و بدون آلودگی کمک می‌کند، است.

انتخاب تجهیزات توسط تولیدکنندگان دارو و همچنین عملیات بیوتکنولوژی، زیست دارویی و علوم زیستی، برای بهبود قابلیت‌های پردازش انجام می‌شود که توانایی آنها را برای غلبه بر چالش‌های رایج تولید در یک فرآیند تکرارپذیر بهبود می‌بخشد.

انتخاب پمپ اولین گام برای شرکت های دارویی است که تلاش می‌کنند به پردازش مطلوب دست یابند. در این مقاله انواع پمپ‌های مورد استفاده در صنعت داروسازی و نحوه کمک آنها به بخش روبه‌رشد را بررسی خواهیم کرد .

چرا پمپ های صنعتی برای صنعت داروسازی مهم هستند؟

پمپ‌های صنعتی در فرآیندهای مختلف دارویی برای انتقال سیالات از طریق لوله استنلس استیل به تجهیزات پردازش استفاده می‌شوند. آنها نه تنها باید بتوانند از آلودگی جلوگیری کنند و استانداردهای بهداشتی را رعایت کنند، بلکه باید اطمینان حاصل کنند که داروها و صنعت داروسازی پس از طی مراحل مختلف کارایی خود را از دست ندهند.

در این فرآیند پمپ‌های صنعتی نقش بسیار بزرگتر از آنچه فکر می‌کنید، بازی می کنند. بدون پمپ‌های کارآمد، تولیدکنندگان نمی‌توانند به نتایج مطلوب در فرآیندهای خشک کردن، تقطیر، استریلیزاسیون، گاز زدایی و کریستالیزاسیون دست یابند. در نتیجه مصرف‌کنندگان قادر به تهیه دارو نخواهند بود.

هنگام انتخاب پمپ برای یک مرکز دارویی، هزینه در رتبه­های بعد از کیفیت ساخت و طراحی پمپ قرار می‌گیرد. قابل اعتماد بودن پمپ شامل در دسترس بودن، قابلیت نگه‌داری، دوام، ایمنی و … بسیار مهم است، زیرا یک پمپ معیوب می‌تواند هزاران دلار هزینه برای یک شرکت دارویی داشته باشد. اگر به درستی عمل نکند، حتی می‌تواند باکتری را وارد دارو کند.

برای پیچیده‌تر کردن مسائل، شایان ذکر است که صنعت داروسازی بسته به نتیجه از درجه‌های مختلف آب استفاده می‌کند. اینها به عنوان آب‌های حجیم تولید شده در محل یا آب‌های بسته‌بندی تولید شده در محیط‌های بسیار کنترل شده تعریف می‌شوند.

انواع پمپ های رایج در صنعت داروسازی

پمپ‌های دارویی در انواع و اندازه‌های مختلف موجود هستند. بیایید نگاهی به برخی از پمپ‌های رایجی که در صنعت داروسازی استفاده می‌شود را در زیر بیندازیم.

پمپ های بالابر

همانطور که از نام آنها پیداست، پمپ‌های بالابر آب را از سطح محل ذخیره آب یا مخزن بالا برده و آن را به بخش پردازش تصفیه منتقل می‌کنند. پمپ‌های بالابر پمپ‌های بزرگی هستند که می‌توانند مقدار زیادی آب را جابه‌جا کنند اما با فشار تخلیه کم کار می‌کنند و به جای فشار آب بر حجم تمرکز دارند.

پمپ های فشار قوی شریانی

پمپ‌های فشار قوی شریانی برای تصفیه آب استفاده می‌شوند و برای تغذیه سیستم شریان که منبع اصلی خانه شما است طراحی شده‌اند. این پمپ‌ها باید قابلیت افزایش سریع فشار لوله را داشته باشند.

پمپ های گریز از مرکز

پمپ‌های سانتریفیوژ پیشرفته‌ترین پمپ‌های صنعتی در صنعت داروسازی هستند و می‌توان از آنها در کاربردهای مختلفی استفاده کرد. پمپ‌های گریز از مرکز بسیار کارآمد هستند، طراحی و عملکرد ساده‌ای دارند و نسبت به انواع دیگر پمپ‌ها ارزان‌تر هستند. این پمپ‌ها مقادیر زیادی مواد را به راحتی از یک مکان به مکان دیگر منتقل می‌کنند.

پمپ های لوبی

پمپ‌های لوب دارای خواص بهداشتی استثنایی و همچنین راندمان بالا و مقاومت در برابر خوردگی هستند و از لوب‌های چرخشی تشکیل شده‌اند که محفظه‌های پمپاژ عظیمی را تشکیل می‌دهند.  به پمپ اجازه می‌دهد تا به راحتی مواد جامد کوچک، خمیرها و مایعات دیگر را کنترل کند. حتی اگر فشار تغییر کند، جریان ثابت می‌ماند، زیرا لوب‌ها به چرخش ادامه می‌دهند.

پمپ دیافراگم

پمپ‌های دیافراگمی قادر به مدیریت طیف وسیعی از تغییرات فشار و نرخ جریان مایع هستند. پمپ‌های دیافراگمی همزمان با رشد آب کار می‌کنند و امکان افزایش فعالیت صنعتی در منطقه را فراهم می‌کنند. مهمتر از همه، مقاوم در برابر خوردگی است، زیرا تفلون در سطح داخلی استفاده می‌شود که انعطاف‌پذیری بالا، مکانیک دقیق و قابلیت خود پرایمینگ (خود مکش هوا) را فراهم می‌کند.

پمپ شیمیایی ضد اسید

پمپ‌های شیمیایی قادر به ارائه عملکرد ثابت و قابلیت اطمینان مکانیکی هستند. این پمپ می‌تواند آب و مایعات دیگر مانند روغن‌ها، حلال‌ها و سایر مواد شیمیایی را انتقال دهد و همچنین می‌تواند با مایعات خورنده مقابله کند.

امروز با بازرگانی نیلویی تماس بگیرید تا بهترین پمپ را برای تجارت خود بیابیدطیف گسترده‌ای از پمپ‌ها برای بسیاری از کاربردهای موردنیاز در صنعت داروسازی موجود است. اگر شرکت شما به دنبال بهبود فرآیندهای دارویی خود با ارتقاء پمپ‌های خود است، بازرگانی نیلویی می‌تواند کمک کند.

در بازرگانی نیلویی، راه‌حل‌های مهندسی شده و محصولات قابل اعتماد و کارآمد در قلب همه کارهای ما قرار دارند. طیف گسترده و جامع پمپ‌های صنعتی ما بهترین گزینه را برای تجارت دارویی شما فراهم می‌کند.

ما تخصص و توجه مداوم به مهندسی و طراحی کارآمد، زمان به‌روزرسانی تجهیزات و عملکرد را به مشتریان ارائه می‌کنیم. اگر به دنبال قوی‌ترین و کارآمدترین پمپ‌ها برای تجارت دارویی خود هستید، ما می‌توانیم بهترین پمپ‌های صنعتی را برای کاربردهای خاص خود به شما توصیه کنیم.

مائده قنبری

مائده قنبری

مائده هستم، کارشناس مهندسی IT و کارشناس بازاریابی محتوا. ابتدای کار، تولید محتوا در حوزه تجهیزات صنعتی برایم دشوار بود. طوری که اطلاعات باکیفیت و درستی هم توی وب فارسی پیدا نمی‌شد و کارفرما برای محتواها ایراد می‌گرفت. اما با تلاش‌های فراوان، با شناخت مخاطب هدف، با صبر و کمک‌گرفتن از خود کارفرما، محتواهای تولید شده در دو سال اخیر به بهترین جایگاه‌های خود در گوگل رسیده‌اند. علاقهٔ من به این حوزه به‌قدری زیاد شده که در حال یادگیری سئو نیز در زمینه تجهیزات صنعتی هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی آنلاین
×
خانم تقوی Whatsapp chat